Dag 10 naar Pismo Beach

23 mei 2014 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Goede morgen allen,

Vandaag naar Pismo Beach, maar allereerst even Whales en Seals spotten.

Voor de spotplaats moeten we eerst nog even 50 km terug rijden, maar met de motoren en de mooie omgeving van Highway 1is dat zeker geen straf.

We dachten dat we enkele zeehonden en misschien een walvis zouden spotten.

Bij de spotplaats aangekomen , zagen we dat het best druk was.  Onze " stalen rossen " geparkeerd en gaan checken.

We keken op het strand en zagen idd enkel zeehonden , we keken rechts en het waren er al meer, maar toen we links keken naar het grotere strand zagen we honderden zeehonden en zee olifanten . Het was een mooi gezicht deze beesten zo te zien.

Om walvissen te spotten moesten we met een boot mee, de garantie dat we ze zien is heel klein , daarom niet gedaan

Daarna verder naar het zuiden , richting Pismo Beach .

en onderweg nog wat plaatsjes aangedaan langs de kustweg.

Het leuke van de Amerikanen is , dat ze best nieuwsgierig zijn en dat geeft onderweg leuke conversaties met hun.

Onze kenteken komen uit Montana en dat vinden ze best wel ver weg. Als we zeggen dat we uit Nederland komen vinden ze dat " awesome " en hebben dan altijd goede adviezen waar naar toe te gaan.

Hoewel er best veel van deze motoren rijden hebben we onderweg best veel bekijks en worden we veel toegezwaaid . Best wel grappig.

De rit naar Pismo Beach is heel mooi zo langs de kust en de wegen ook heerlijk te rijden met lekkere bochten.

Aangekomen in Pismo.

Het ziet er gezellig uit en parkeren de motoren  en gaan het plaatsje verkennen. Op het strand wordt er veel gesurfed en gekite, leuke winkeltjes en barretjes en terrassen.

Ik moet nog even een plasje doen in de openbare toilet , het grappige hieraan is dat wel muurtjes staan maar geen deuren. Ik zocht naar een plekje tot achteraan en daar zat een gozer lekker op z'n gemak te sch**ten en zegt tegen mij " hè Man How are you today" ? Ik zeg  " i'm fine and you are ok too i see "

Ingechecked in het Motel en uitgepakt. Het in en uitpakken gaat steeds makkelijker , we krijgen er handigheid in.

We zitten vlakbij een Outlet Center en gaan er even kijken, heb niets gekocht omdat ik geen plek heb. Als de motoren ingeleverd zijn hebben we wat meer plek.

Vanavond wat eten in het stadje en een terrasje pakken.

Morgen naar Santa Barbara.

tot morgen.