dag 11 Santa Barbara

25 mei 2014 - Carpinteria, California, Verenigde Staten

Pismo Beach is een leuk en levendig strand stadje. Drukke straatjes met winkeltjes, restaurants en bars. We zitten in een hotel buiten het centrum en besluiten naar het centrum te lopen zodat we wat biertjes kunnen drinken. In America is het niet echt gewoon om te lopen dus weer krijgen vreemde blikken van langs rijdende automobilisten. Het zou ook kunnen dat ze zich afvroegen waar we naartoe liepen want het voetpad liep dood. Op de terug weg zien we ineens een andere voetganger uit de juiste richting komen en zien we opeens een voetpad die er eerder echt niet lag. Eindelijk in het centrum moeten we op krachten komen en bestellen de baby ribs in gezellig restaurant. Nou weet ik niet waarom ze het baby ribs noemen want het portie was gigantisch. Met een overvolle maag lopen we langs een barretje waar een gezellig bandje speelt. Het blijkt een echt biker café te zijn waar we ons helemaal thuis voelen. Het was bij binnenkomst even een domper dat we bijna als enige geen id hoefden te laten zien. Na een paar biertjes houden we het voor gezien en gaan we na weer een stevige wandeling lekker slapen. We vertrekken de volgende ochtend vroeg richting santa barbara. Op het nieuws zien we dat er gisteravond een flinke schietpartij in de buurt had plaatsgevonden. Èèn of andere idioot heeft 6 mensen dood geschoten omdat hij wat gefrustreerd was......... We komen langs een gezellig plaatsje op de route met een leuk terrasje waar we gaan ontbijten in de stralende zon. Als we verder gaan komen we weer in de bergen terecht. Van het ene op het andere moment rijden we van een stralend zonnetje in vochtige wolken. Santa barbara is heel mooi en herkenbaar uit de films. Pelikanen op de pier en bevallige dames die hard rennen in leuke outfits. Na weer wat biertjes op een terrasje bereiden weer ons voor op onze laatste rit naar LA morgen. We gunnen ons zelf wat luxe na de sobere motels en blijven de laatste 3 dagen in het Crown Plaza in LA.

welterusten!

1. Leo Lageweg:
    25 mei 2014
    Ziet er allemaal goed uit, mannen. Geniet er nog maar even van!
  2. Marcel de Wijk:
    25 mei 2014
    Vandaag gaan wij naar Modesto en bezoeken dan Yosemite nat park. Nog 11 dagen voor ons. Veel plezier nog die laatste dagen Nog koffers vullen met nieuwe kleding en schoenen voor thuis!? Groetjes